Panie, spraw, abym zawsze pragnął więcej niż zdołam osiągnąć.
Innowacja Mat-Fiz
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Projekt EFS

logo1

logo2„Moja szkoła Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach moją szansą”

Zapytania ofertowe

Rekrutacja do projektu

Regulamin rekrutacji

Informacje o projekcie

WYCIECZKI

Wycieczka do Muzeum Historii Komputerów

Wycieczka na Uniwersytet Śląski

e-Dziennik

synergia.png

BIP

Gimplus

gimplus logo

Rozkład dzwonków

  1

   800 - 845

  2

   850 - 935

  3

   940 - 1025

  4

   1030 - 1115

  5

   1125 - 1210

  6

   1225 - 1310

  7

   1315 - 1400

  8

   14 05 -14 50

Biblioteka

Świetlica

 

gimrek

Kalendarz

Dzisiaj jest
Poniedziałek
11 grudnia 2017
Imieniny obchodzą
Damazy, Daniela, Julia, Stefan, Waldemar, Wojmir

Galeria.

Galeria zdjęć

Bezpiecznie w Internecie

Dziecko w sieci

Dopalaczom mówimy: NIE!

Kto jest on-line?

Naszą witrynę przegląda teraz 84 gości 

Statystyki

Odsłon : 861737

BEZPIECZNY STOK

bezpiecznystok


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Innowacja pedagogiczna PDF Drukuj Email
Wpisał A. Ł.   
Sobota, 11 Września 2010 23:10

Innowacja pedagogiczna

„Myśl logicznie i praktycznie”

1.       Cel innowacji

Wiele wskazuje na to, że będzie coraz większe zapotrzebowanie na osoby z wykształceniem ścisłym. Według raportu „O zatrudnieniu w Polsce” poprawastanu zatrudnienia będzie wymagała między innymi:„Podniesienia jakości edukacji w szkolnictwie powszechnym zwłaszcza w obszarze formowania umiejętności matematycznych polskich uczniów. Zmiana struktury kształcenia w szkolnictwie wyższym dzięki znacznemu zwiększeniu liczby studentów kierunków przyrodniczych i inżynieryjnych”

Postanowiliśmy więc w naszej szkole utworzyć klasy gimnazjalne z rozszerzonym programem matematyki i fizyki. Chodzi nie tyle o wiedzę teoretyczną, lecz o kształtowanie rozmaitych umiejętności przydatnych też w życiu codziennym. Przede wszystkim rozwijanie logicznego myślenia i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów, promowanie nauk ścisłych wśród uczniów. Matematyka i fizyka w szkole są postrzegane na różne sposoby. Część uczniów bardzo je lubi, natomiast większa część opowiada się za tym, że są to bardzo trudne i mało zrozumiałe dziedziny nauki.

2. Opis działań w ramach innowacji 

Aby osiągnąć zamierzone cele, nasze działania będziemy realizować w klasach pierwszych z matematyki i drugich z fizyki. Chcielibyśmy od przyszłego roku szkolnego 2010/2011 wprowadzić w naszej szkole innowację polegającą na wprowadzeniu nowych treści. W związku z tym zamierzamy zwiększyć ilość godzin matematyki w klasach pierwszych z 4 do 5 oraz fizyki w klasach drugich z 1 do 2 tygodniowo. Naszym zdaniem konieczne jest prowadzenie zajęć z fizyki w grupach nie większych niż 14 osób, gdyż dodatkowe lekcje przeznaczone będą na wykonywanie doświadczeń, pracę z komputerem (tablica interaktywna, programy edukacyjne, Internet, tworzenie prezentacji). Godziny realizowane w ramach innowacji poświęcone będą zajęciom, na których uczniowie będą mogli rozwijać różne sprawności i umiejętności, a także realizować zajęcia związane z praktycznym zastosowaniem nauk ścisłych w życiu codziennym. Ponadto uczniowie w ramach innowacji będą obserwować i poznawać przyrodę, pomagać w jej zrozumieniu, odkrywać tajemnicę zjawisk w otaczającym nas świecie. Chcemy,aby uczniowie zaczęli dostrzegać nauki ścisłe jako przedmioty o ciekawych zjawiskach, obserwowanych bezpośrednio wokół nas lub doświadczeniach, które można wykonać samodzielnie w domu i szkole. Takie oblicze fizyki i matematyki z pewnością przyciągnie do studiów ścisłych i technicznych znacznie więcej młodzieży, dla której przedmioty te nie będą rozumiane wyłącznie jako dziedziny kształtujące umiejętności przekształcania wzorów algebraicznych i wykonywania rachunków.


Na zajęciach tych chcemy położyć nacisk na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Musimy zapewnić uczniom regularny dostęp do nowoczesnych form pracy. Będziemy więc kształcić kompetencje poprzez wykorzystanie różnych mediów podczas zajęć. To, co programy nauczania traktują zwykle w sposób marginalny, jako działania dodatkowe, zyskuje tu na ważności i otrzymuje znaczenie priorytetowe. Chcemy, aby uczniowie naszej szkoły regularnie wykorzystywali tablicę interaktywną, wykonywali interaktywne ćwiczenia, oglądali animacje i symulacje. Będą też pracować z programami edukacyjnymi, pokazami slajdów oraz specjalnie przygotowanymi kursami na platformie edukacyjnej Moodle. Planujemy zorganizowanie wycieczek edukacyjnych do Muzeum Techniki w Warszawie oraz wizytę w Planetarium i przeprowadzenie lekcji muzealnej, na której uczniowie będą mogli samodzielnie wykonywać doświadczenia, które wraz z komentarzem przewodnika ułatwią im zrozumienie podstawowych praw przyrody. Ważną jednak rzeczą będzie samodzielna praca w ramach przygotowywania własnych projektów, prezentacji komputerowych, przedstawiania fizyki i matematyki w różnych formach, tj konkursy, wystawa doświadczeń, publikacja wyników pracy w Internecie.


mgr Joanna Krawczyk

mgr Anna Łukasik

Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Mierzęcicach