Panie, spraw, abym zawsze pragnął więcej niż zdołam osiągnąć.
Rok 2013/2014 ZAJĘCIA MATEMATYCZNO-INFORMATYCZNE
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Projekt EFS

logo1

logo2„Moja szkoła Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach moją szansą”

Zapytania ofertowe

Rekrutacja do projektu

Regulamin rekrutacji

Informacje o projekcie

WYCIECZKI

Wycieczka do Muzeum Historii Komputerów

Wycieczka na Uniwersytet Śląski

e-Dziennik

synergia.png

BIP

Gimplus

gimplus logo

Rozkład dzwonków

  1

   800 - 845

  2

   850 - 935

  3

   940 - 1025

  4

   1030 - 1115

  5

   1125 - 1210

  6

   1225 - 1310

  7

   1315 - 1400

  8

   14 05 -14 50

Biblioteka

Świetlica

 

gimrek

Kalendarz

Dzisiaj jest
Poniedziałek
11 grudnia 2017
Imieniny obchodzą
Damazy, Daniela, Julia, Stefan, Waldemar, Wojmir

Galeria.

Galeria zdjęć

Bezpiecznie w Internecie

Dziecko w sieci

Dopalaczom mówimy: NIE!

Kto jest on-line?

Naszą witrynę przegląda teraz 19 gości 

Statystyki

Odsłon : 861679

BEZPIECZNY STOK

bezpiecznystok


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
ZAJĘCIA MATEMATYCZNO-INFORMATYCZNE PDF Drukuj Email
Wpisał A. Ł.   
Środa, 02 Kwietnia 2014 01:00

efs

Na zajęciach matematyczno-informatycznych rozwiązujemy zadania matematyczne, korzystając z tablicy interaktywnej.

Ponadto poznajemy tajniki programowania w języku Scratch. Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Umożliwia on łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku.

Ciekawostką jest, że nazwa tego języka wywodzi się z techniki miksowania muzyki - tworzenia tzw. skreczy przez hip-hopowych didżejów.

Oto przykład pierwszego progamu "Szczęśliwy numerek" jaki stworzyliśmy na zajęciach, który losuje numer ucznia z dziennika, wykorzystujemy go czasem na lekcjach matematyki :). Uruchomienie polega na kliknięciu myszą w dowolnym miejscu okna programu i naciśnięciu spacji.

Kolejnym programem stworzonym przez ucznia Kacpra Berga jest gra "Labirynt"

I jeszcze jeden program "Bukiet kwiatów" stworzony przez Wojtka Jędrusika.

Podczas zajęć korzystamy rownież z nowoczesnych narzędzi WEB 2.0, czyli aplikacji Zondle.